עמוד ראשי  |  תכונות המערכת  |  אודותינו  |  דוגמאות  |  מחירון  |  טיפים ומאמרים  |  צור קשר

 

טיפים ומאמרים - מבוא לדיוור אלקטרוני - מהו שיווק בדואר אלקטרוני

 

 

מהו שיווק באמצעות דואר אלקטרוני

 

דיוור אלקטרוני הוא, כפי שהשם מרמז, השימוש בדואר אלקטרוני בעת תקשורת שיווקית.

 

איזה סוג של דואר אלקטרוני?

במובן הרחב ביותר! המונח מכסה כל שליחת הודעת דואר אלקטרוני ללקוח, לקוח

פוטנציאלי או גוף ציבורי. באופן כללי, הכוונה הינה בדר"כ לשלושה מקרים עיקריים:

 הפצת הודעות פרסומיות הכוללות הצעות מכר שונות במטרה לנסות להשיג לקוחות

   חדשים או לשכנע לקוחות קיימים לקנייה חוזרת.

 שליחת הודעות שמטרתן עידוד נאמנות הלקוחות ושיפור הקשר עימם.

מיקום מסרים שיווקיים או פרסומות בהודעות דואר אלקטרוני שנשלחו על ידי אנשים אחרים.

 

דוגמא בצורת אנלוגיה:

ניתן לחשוב על שלושת המקרים הנ"ל כשלוש דרכי שיווק ראשיות באמצעות דואר אלקטרוני

כמו המקבילה האלקטרונית של:

דיוור ישיר של פלאיירים לתיבות מכתבים בבניין מגורים.

שליחת מגזין לבית אנשים.

מיקום פרסומת בתוך עיתון או במגזין הנשלח למנוייו.

 

מדוע שיווק בדואר אלקטרוני כל כך פופולרי ?

שיווק בדוא"ל הוא כל כך פופולרי, כי:

• שליחת דוא"ל היא הרבה יותר זולה מדרכי תקשורת אחרות.

• דוא"ל מאפשר לך להעביר את המסר שלך לאנשים (בניגוד לאתר אינטרנט, בו האנשים

  צריכים לבוא להודעה שלך).

• שיווק באמצעות דוא"ל הוכיח את יעילותו אינספור פעמים עבור מי שיודע לבצע זאת נכון

 

איפה המלכוד?

כל זה נשמע נהדר כמובן. תארו לעצמכם כמה זול זה לשלוח הודעה לאלפי כתובות דואר

אלקטרוני, במקום לאלפי כתובות דואר בבתי מגורים!

לצערנו, זה לא כל כך פשוט. אם נשים בצד את המורכבות של עיצוב הודעות הדוא"ל,

הפצתן אל האנשים הנכונים, הוספת תוכן שיגרום להם באמת לקרוא ולהגיב למסר שלך

ואת נושא המדידה וניתוח התוצאות, עדיין עומד בפנינו נושא ההרשאה.

 

מה זאת "הרשאה" ?

שיווק באופן אחראי בדוא"ל מבוסס על הרעיון של רשות. נושא זה הינו מורכב ומשמש

כנושא ויכוח לוהט בקרב קהילת השיווק באינטרנט.

בעיקרון, עליך לקבל את רשותו של בעלי כתובות דוא"ל לפני שתוכל לשלוח להם דואר

אלקטרוני מסחרי. אם אין לך הרשאה זו, מקבלי הדואר שלך עשויים להתייחס להודעה

שלך כדואר זבל מסחרי ובלתי רצוי.

אתה לא רוצה לשלוח דואר זבל!

 

אם אתה מואשם במשלוח דואר זבל, אתה עשוי למצוא את חשבון הדוא"ל שלך נסגר, בנוסף

לאתר האינטרנט שלך ולפגיעה במוניטין שלך. כמובן שאתה עשוי למצוא את עצמך מואשם

בעבירה פלילית ונתבע במקביל בתביעה אזרחית ללא הוכחת גרימת נזק.

מלבד שיקולים ענייניים אלה, קיים גם טיעון חזק הגורס כי מערכת יחסים לטווח ארוך,

באמצעות שיווק בדואר אלקטרוני, יכולה לעבוד רק אם היא ממילא מבוססת רשות.

השאלה הגדולה, כמובן, היא מה מהווה אישור ... וזו השאלה החמה באמת. חשוב לזכור כי

לא מדובר בדעתך האישית וגם דעתו של הרב אינה נחשבת בעניין זה. הדעה הקובעת

בסוגיה הינה דעותיהם של אלה המקבלים הודעות דוא"ל ממך וכמו כן דעותיהם של

האחראים על ניהול התשתית של האינטרנט.

דוגמה להרשאה: לקוח שלך, בעת קניית מוצר בחנות המקוונת שלך, מסמן תיבה הכוללת

את המסר "אנא שלח לי לאימייל חדשות ועדכונים ". כעת יש ברשותך הרשאה לשלוח לו

עדכונים באמצעות דואר אלקטרוני בתנאי שתאפשר לו גם הסרה מרשימת התפוצה שלך

בכל עת שיחפוץ.

למד את עצמך

חשוב להדגיש כי במידה ואתה שוקל שימוש בכלי השיווק בדואר אלקטרוני כדאי שתקרא על

נושא ההרשאות ודואר הזבל. אם אינך מבין את חשיבותה של הרשאה ואת הסיכונים

הכרוכים בהתעלמות ממנה, אתה עלול להסתבך באסון מסחרי. אל תיכנס לפאניקה,

הבדיקה האם הכתובות בהן אתה משתמש כוללות הרשאה הינה קלה ופשוטה ביותר.

עכשיו שאתה חמוש עם קצת יותר מידע ורקע בתחום גלוש באתר וקרא מאמרים נוספים על

מנת לפתח הבנה טובה יותר לגבי שיווק בדוא"ל וכיצד כלי עוצמתי זה יכול לעבוד עבורך

ועבור לקוחותיך.

 

 





 

 

 

הרשם חינם לניוזלטר


קבל מידע אודות חידושים  בתחום שיווק באינטרנט ודיוור

 

* ש.פרטי:
ש.משפחה:
* אימייל:
* קוד:

 

---------------

צור קשר עם נציג

 

נציגי המכירות שלנו זמינים לשירותכם. ניתן לפנות אלינו

בכל שאלה ונשמח לעזור.

 

טופס צור קשר

טלפון 03-5117776


ימים א'-ה' 19:00 - 9:00

 

 

 

מערכת דיוור  |  מפת האתר  |  תנאי שימוש  |  שמירת פרטיות  |  ניוזלטר  |  לקוחות ממליצים  |  דיוור אלקטרוני